
רפאל מדיה
דיגיטל - התשוקה שלנו!
מה זה "סטוריטלינג", סיפור עסק?
סיפור עסק
מה זה סיפור עסק "סטוריטלינג" ואיך זה יעזור לך לקדם את האתר שלך ברחבי הרשת ולהביא עוד ועוד לקוחות?
לכל אחד ואחד מאיתנו יש סיפור, לפחות אחד שהוא מרגש, סוחף, שממגנט אנשים וגורם לאנשים לייצר תדמית איכותית וטובה יותר עליכם.
אז כמו שיש סיפור אישי מיוחד, לכל עסק צריך להיות סיפור מיוחד! כזה שיהפוך את העסק שלכם לבעל תדמית אותנטית וממגנטת!
סיפור עסק עוסק בתיאור של המסע של העסק, מהיכן העסק התחיל, מקורותיו, המטרות, האתגרים, וההישגים שלו.
לרב סיפור זה יכלול את הרקע האישי של חוזי העסק והמייסדים, את הרעיונות שהובילו ליצירת העסק, את התהליכים שעבר העסק כדי להתפתח ולצמוח, ואת המוצרים או השירותים שהוצעו והשיפורים שנעשו.
סיפור עסק מוצלח מייצר אמפתיה ללקוחותיו ומקרב אותם אל העסק.
סיפור לדוגמא הוא סיפור העסק של גלידת "גולדה". מכירים? אישה צעירה, שהתאלמנה בגיל צעיר עם ארבעה ילדים והבן שלה יצא למכור גלידות ברחוב על מנת לעזור בפרנסת המשפחה.
כל פעם שאנו ניגשים ל"גולדה" עולה לנו התמונה של הילד שהלך למכור גלידה וזה וגורם לנו רגשית להנות מחווית הקניה ולהזדהות עם בעלי העסק.
מאחורי כל עסק ועסק על פי רב עומד סיפור עסק שנוגע בנקודות האישיות של בעל העסק ומתאר את חוויותיו החיוביות והשליליות תוך בניית ומיצוב העסק.
אנו מאמינים שכל עסק קם מתוך חלום, חזון, מורשת והרבה השקעה ואהבה. בדיוק הנקודות האלו צריכות לבוא לידי ביטוי בתוך הסטוריטלינג של העסק שלכם. כל סיפור טוב צריך להתחיל עם ניצוץ, מקרה מפתח שהתרחש ועל פיו הוחלט עם הקמת העסק, יכול להיות שמדובר על מקרה חיובי או שלילי. זה לא משנה! העיקר לספר את האמת עליכם ועל העסק שלכם!
אותנטיות וחיבור של הלקוחות שלכם לעסק
אנשים מחפשים רגש ואותנטיות ומתחברים לעסקים שמשתפים ומשדרים זאת, סיפור עסק טוב מעורר הזדהות ורגש בקרב הלקוחות. לכן, אל תחששו לחשוף את עצמכם ואת הקשיים והאתגרים שחוויתם תוך הקמת וביסוס העסק.
לאחר מכן, הסיפור צריך לכלול את נקודות הציון המרכזיות לאורך העסק, ואיפה אתם באים לידי ביטוי בתוך העסק! מה האני מאמין שלכם של העסק!
אז כמה טיפים מרכזיים לבניית "סטוריטלינג",:
1. התחילו עם מקרה מפתח שהכריע את הכף להחלטת הקמת העסק- תארו את המקרה מנקודת המבט האישית שלכם! מתוך החוויה שלכם!
2. חשפו את עצמכם, מי אתם, מאיפה אתם, הרקע שלכם
3. הציגו את האני מאמין של העסק
4. אלו אתגרים חוויתם במהלך בנית ומיצוב העסק
5. איך אתם כבעלי העסק באים לידי ביטוי בעסק? איפה החיבור האישי שלכם לעסק!
זכרו! לאלו עסקים אתם מתחברים? מהיכן אתם אוהבים לקנות? מאנשים שאוהבים ואכפת להם מהעסק שלהם, שמשקיעים בו ומושקעים בו מבחינה רגשית בעיר.. לכו בעקבות הלב..
ברגע שיש לכם סיפור טוב, התחילו להפיץ אותו. לקריאה על אפשרויות פלטפורמות המדיה החברתית לחצו כאן.
בהצלחה!
