רפאל מדיה

דיגיטל - התשוקה שלנו!

קידום אורגני באמצעות מילות מפתח

תוכן עניינים

קידום אורגני

קידום אורגני הוא קידום טבעי המתבצע על ידי מנוע החיפוש גוגל Google. לציין שקידום אורגני דורש הרבה זמן והשקעה, אך לא כרוח בתשלום לגוגל. כאן טמון יתרונו המרכזי של הקידום האורגני- חשיפה רבה של גולשים מבלי לשלם תשלום להצגת המודעות בעמודים הראשונים.

זהו תהליך שבו משתמשים בשיטות ובטכניקות כדי לשפר את המיקום של אתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים לדוגמא: Google, Bing ו-Yahoo, באופן טבעי ולא ממומן ישירות. 

העיקרון הינו יצירת תוכן איכותי, בניית קישורים במטרה היא להגיע לתוצאות טובות יותר בחיפוש לא ממומן על ידי משתמשים ברשת האינטרנט. מטרת התהליך בין היתר היא להגביר חשיפה, נראות ותוצאות עסקיות משמעותיות.

 

בינה מלאכותית AI בשימוש SEO:

בינה מלאכותית יכולה לשמש כמשאב חשוב בתהליך קידום אורגני בכמה רבדים: באמצעות בינה מלאכותית ניתן לנתח נתונים גדולים ולזהות מגמות בחיפושים ובתנועת הגולשים. בנוסף ניתן לאתר ולתקן תקלות טכניות באתרים ובכך לשפר את ביצועי האתר במנועי החיפוש.

תרומה נוספת משמעותית באה לידי ביטוי בקידום ויצירת תוכן רלוונטי ממוקד ואיכותי ושיפור חווית המשתמש במובייל ובדסקטופ.

כל אלו יכולים לתרום לשיפור עמדת האתר בתוצאות החיפוש האורגניות ולקידום התנועה האורגנית לאתר.

 

איך מקדמים אורגנית אתר בגוגל?

ראשית על מנת לקדם אתר בגוגל צריך להבין את הנושא לעומק ולהכיר את הפרוטוקולים שעל פיהם גוגל עובד. במקביל, יש לדאוג לתקינותו הטכנית של האתר ולבנות אותו על בסיס כלים המאפשרים קידום אורגני איכותי ויעיל שיאפשר קידום שלו בהווה ובעתיד.

 

מילות מפתח- איזון בין רלוונטיות לבין תחרותיות!

מילות מפתח הן מילים וביטויים המשמשים את הגולשים לבצע חיפושים במנועי חיפוש. לדוגמא: גוגל. כאשר מתחילים לחשוב על מילות מפתח, צריך לחשוב ולראות דרך העיניים של הגולש, אילו מילות מפתח המשתמש יכול להקליד בשורת החיפוש באופן אינטואיטיבי. אם אני הייתי המשתמש איך הייתי מחפש את התוכן שלי?

 

איך הגולש מחפש היום בגוגל?

צורת החיפוש השתנתה מאוד במשך השנים, והמגמה היא שהחיפושים של הגולשים הופכים להיות יותר ארוכים ויותר ממוקדים, אודות לפונקציית החיפוש הקולי. קראו עוד על קידום אורגני.

 

איך אני בוחר מילות מפתח לקידום אורגני לאתר שלי?

חשוב מאוד לבחור מילות מפתח רלוונטיות לתוכן באתר שלנו ושימשכו את קהל היעד הנכון. למשל לא נרצה באתר מטבחים לשתול מילת מפתח שאולי מביאה הרבה גולשים כמו "טיול מומלץ בחו"ל" , אך לא רלוונטית לאתר שלנו. גוגל יזהה את זה באופן מיידי, ולא רק שלא יקדם את האתר שלנו, אלא ההפך, הוא יחשוב שלנו שהאתר שלנו הוא לא איכותי או אתר ספאם- ויעניש אותו.

 

משולש הקסם לבחירת מילות מפתח לקידום אורגני

משולש הקסם לבחירת מילות מפתח: שאילתת החיפוש, תוכן הדף ואופן הופעת המילים בדף.

כללי אצבע לבחירת מילות מפתח נכונות:

  1. רלוונטיות לעולם התוכן של האתר- גוגל תקדם אתרים עם עולם תוכן רלוונטי בלבד.
  2. כמות החיפושים – נבחר ביטויים שיש להם הרבה חיפושים
  3. רמת תחרות נמוכה- כמה הביטוי קשה לקידום, כמה מתחרים בי בביטוי הזה. נבחר מילות מפתח שמצד אחד יהיו עם כמות חיפושים גבוהה אך עם רמת תחרותיות נמוכה. לעסקים קטנים- לא מומלץ להילחם על מלות מפתח עם רמת תחרות גבוהה השייכות לחברות ענקיות, ולכן ההמלצה לעסקים קטנים להתחיל מביטויים קטנים ולא תחרותיים.
  4. מחקר מתחרים- בחינת המתחרים שלנו, מה עובד אצלם? איזה תוכן רלוונטי עבורם?
  5. ניתוח קבל היעד- שפה, אופן חיפוש קולי / ידני
  6. לחשוב כמו הגולשים- איך הגולש מחפש בגוגל, איך הוא היה מבצע באופן קולי את החיפוש?
  7. יש לקדם את מילות המפתח באיזורים העליונים ובכותרות הראשיות של האתר
  8. לא לדחוס מילות מפתח- גוגל לא תקדם אתרים עם מילות מפתח דחוסות וחסרות קשר לעולם התוכן של האתר. יש להשתמש בתוכן איכותי ורלוונטי.
  9. מבנה האתר באופן מובנה ומסודר
  10. שימוש במילות מפתח long tail= ביטוי זנב ארוך. מדובר על שאילתת חיפוש ארוכה וממוקדת. באמצעות אסטרטגיה זו ניתן להגיע לגולשים ממוקדים רלוונטים מאוד לתוכן באתר שלנו.
  11. רלוונטיות לחיפושים קוליים

התוצאה- הבאת תנועת גולשים איכותית לאתר.

 

קידום אורגני- השלבים לבחירת מילות מפתח

  1. חקר קהל יעד ושוק
  2. איסוף ביטויים ומילות מפתח
  3. ניתוח ביטויים
  4. בחירת 10 הביטויים לקידום

ניתן להעזר בכלי לחקר מילות מפתח של גוגל אדס לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

קידום פייסבוק או קידום אינסטגרם? מה עדיף לי?

טיפים להאצת מהירות האתרהבא

קידום אורגני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *